woensdag 17 februari 2010

Nu u! - première in Perdu op 6 maart (en ik geef die avond een demonstratie van de kunst van het motoronderhoud)


Als inleiding bij de première van de voorstelling Nu u! praat ik op 6 maart om 20.30 uur met Erik Jan Harmens in Perdu, aan de Kloveniersburgwal 86 in Amsterdam.

Nu u! is een productie van het literair productiehuis Wintertuin, op basis van de gelijknamige bloemlezing waarvoor ik in de herfst van vorig jaar de tekst 'Na ons de canon' als inleiding schreef.


De theatervoorstelling Nu u!: met F. Starik, Mark Boog, Astrid Lampe, K. Michel, Tsead Bruinja, Els Moors, Ruben van Gogh, Lea en Solo. Een poëtisch antwoord op alle historische canons waar Nederland de laatste jaren onder wordt bedolven. Dichters van nu brengen een klassiek gedicht en hun nieuwe versie ten gehore. Het programma wordt aangevuld met live-muziek en beelden die laten zien dat onder al het nieuwe het oude ligt.

Geen opmerkingen:

Brief aan Pascal Chabot

Beste Pascal Chabot , Met veel plezier heb ik uw nieuwe boek Avoir le temps. Essai de chronosophie (Puf) gelezen. Ik raad het iedereen aa...